PERHATIAN.... Jika anda ingin menonton movie di blog ini... anda mesti register akaun 4Shared.com dahulu... (free Ja bah)

Tip Download dari Watch online

Kadang-kadang setiap movie yang saya upload di blog saya nie tiada bahagian download, yang ada cuma Watch Online sahaja... jadi untuk tidak menyusahkan kamuorang... saya bagi  sedikit TIP.. bagaimana mahu download Flash player... Ianya boleh digunakan di kebanyakan blog atau web yang ada online movie, seperti youtube umumnya...

Tip nya 

1.Gunakan RealPlayer...

Caranya... Download realplayer dari internet... saya syorkan gunakan http://www.softpedia.com pastu search realplayer. kamu akan nampak realplayer tesebut by RealNetworks..... Kalau sudah siap download... kasi install dia.. tapi pastikan time kamu install tu ada line internet.. kalau tak......tak dapat install.. tapi ada lambat sikit mau instal... bawa bersabar..... selepas tu masuk semula blog saya dan kau pilihlah wayang apa yang kau mahu part berapa kau mahu.... dan apabila kamu tekan play ja... secara terus butang download akan keluar dengan sendirinya..... macam gambar di bawah.............
Kamu boleh gunakan Google Chrome atau Internet Explorer atau Firefox Atau Aurora.... 

2. Gunakan Flash Got.....

Cara nie sangat senang.... tak caya cubalah.... mula mula masuk web http://www.softpedia.com. Pastu search flashgot..... ambil yang ini...



Download... dan ikut arahanya sampai selesai..... bila dah selesai dia akan restart browser anda.... selepas tu masuk dalam blog saya... kau carilah apa saja wayang online mau download.. part berapa saja kau mau...
pastu tekan ikon berkelip-kelip ja dia... kalau kau pakai firefox... dia berada di bawah sebelah kanan.. tapi kalau pakai Aurora dia di sebelah atas kiri... kalau pakai google chrome tiada pula.. jadi kalau mau pilih option 2 nie pakailah browser firefox atau Aurora....

3. Gunakan 4shared.com

ada lagi satu.. gunakan 4shared.com. cara ini lagi senang... pertama skali anda mestilah ada akaun dengan 4shared.com. lepas tu buka ja mana2 part movie yang kamu mahu. klik ja tu lambang 4shared kat atas sebelah kiri ruang movie tu. dia akan terus pergi ke laman web 4shared.com. Dari sana anda boleh download dia. saya suka pakai 4shared ne sebab fail dia lbih lama kalau simpan... tak macam youtube atau dailymotion... selalu ja kena block.. paling saya panas lagi kena delete terus... huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Followers

Boleh Pandang-pandang... jangan pegang pegang....