PERHATIAN.... Jika anda ingin menonton movie di blog ini... anda mesti register akaun 4Shared.com dahulu... (free Ja bah)

Pecah (2013)


Sinopsis
Kisah dibuka dengan flashback insiden sekitar tahun 70-an apabila Bakar yang sedang masuk ke rumah telah tersilap menyangkakan yang Sarah adalah isterinya, Nora. Sarah dirogol oleh bapanya sendiri dan melahirkan anak haram Bakar. Malangnya, Sarah meninggal dunia selepas melahirkan anak mereka.

Kembali ke masa kini, di sebuah bank, satu rompakan sedang berlaku di mana Alan, Herman, Radi dan Don adalah perompak bersenjata itu. Dalam kekalutan mengambil wang dan peti ‘safe deposit’, Alan ditembak dan cedera. Walau bagaimanapun, semua perompak berjaya melarikan diri dengan hasil wang rompakan sebanyak RM300,000.

Dalam masa yang sama, di Rumah Orang Tua Seri Memori kelihatan seorang pekerja wanita bernama Lydia sedang terkocoh-kocoh membantu Bakar yang pengsan dengan tiba-tiba. Bakar kemudiannya dibawa ke hospital.

Oleh kerana kecederaan Alan yang teruk, Herman selaku ketua kumpulan mencadangkan Alan dihantar ke hospital berdekatan dan dalam masa yang sama wang hasil rompakan disorokkan di dalam hospital yang sama di mana Bakar juga dibawa.

Pasukan polis pula telah mula menjalankan siasatan dan Inspektor Haikal diarahkan untuk mengetuainya. Kazim, pegawai bank disoal siasat tentang perkara ini. Dari situ, segala-galanya ‘pecah’ satu-persatu.

Watch Online

No comments:

Post a Comment

Followers

Boleh Pandang-pandang... jangan pegang pegang....